2021-01-20T11:54:45+01:00

Emma twist

En klass som där vi jobbar med styrka och kondition i en mix. Vi varvar dess två element på ett kul och lustfyllt sätt.

2021-01-20T11:38:22+01:00

Styrka/kondition

En mixad klass för att öka konditionsnivån och ge mer energi och glädje i vardagen i en mix med styrka för hela kroppen.

2021-01-20T11:54:54+01:00

Utomhusträning

Under veckan bjuder vi på utomhusträning. Det kan vara utanför träningscentret, vid Fulviks strand eller på någon annan vacker plats.

2021-01-20T17:26:49+01:00

Cross (för barn/ungdom)

Ett barn- och ungdomskoncept där klasserna är utformade som en resa över tio veckor. Från tre år upp till 13 år fördelat i olika åldersnivåer. Vi jobbar med hela kroppen och skapar rörelseglädje för att inspirera och ge förutsättningar för ett aktivt liv. I resan lägger vi in och belyser vinsterna med fysisk aktivitet och energins betydelse i kosten samt varför vi behöver dricka och vila.

Länk till anmälan
2021-01-20T11:39:56+01:00

Pulsträning

FortGjort Pulsträning är ett galet bra sätt att bättra på din kondition. Tufft om du bestämmer dig för det, men du väljer! Pulsträning består av övningar och rörelser för att förbättra/bibehålla din kondition och syreupptagningsförmåga. Detta kommer också att medföra en ökad förbränning i din kropp. Här arbetar du i tidsbestämda intervaller och utefter egen hastighet i övningarna och egen nivå. Vissa intervall är längre och andra så korta som 20 sekunder. Varje intervall består av enkla och effektiva övningar eller rörelser och de ska upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny övning/rörelse. En träningsform med mycket puls och massor av energi!

Tid: 25 minuter

2021-01-20T11:40:33+01:00

Skivstång

Träning med skivstång är både roligt och ger mycket bra uthållighetsträning. Under passet utför du traditionella skivstångsövningar till peppande musik. Du tränar efter egen förmåga och väljer själv hur mycket vikt du vill ha på din skivstång. Hela kroppen får en tidseffektiv genomkörare.

Tid: 25 minuter

2021-01-20T11:55:06+01:00

Funktionell träning

Vill du träna en aktivitet som har ”allt” då ska du välja Funktionell träning. Kondition, styrka, balans och rörlighet som ger dig en funktionell kropp och som du kan utnyttja i vardagen. En träningsaktivitet som ger dig komplett träning.

Tid: 25 minuter

2021-01-20T11:42:02+01:00

Bål & balans

Söker du det optimala sättet att träna upp din balans på? Då ska du prova Bål & Balans där du dessutom får grymt bra bålträning. Med effektiva och roliga övningar kommer du öka din balans, bålstyrka och kroppskontroll. I Bål & balans tränar alla deltagare i sitt eget tempo och efter egna förutsättningar.

Tid: 25 minuter

2021-01-20T11:42:34+01:00

Rörlighetsträning

Behöver du bli och förbli mer smidig, testa vår storfavorit ”Rörlighetsträning”. Var och varannan person är stel och har ont på vissa partier på kropp på grund av för mycket stillasittande och enformig rörelse. Rörlighetsträning bygger på att vi varvar dynamiska/ funktionella rörelseserier där fokus ligger på naturlig rörelse i kroppen med traditionella stretchövningar. Rörlighetsträning är en tacksamt att utöva eftersom det går fort att uppnå resultat.

2021-01-20T11:55:17+01:00

Multiträning

Är du på humör för något utmanande, inte svårt men svettigt. Välj FortGjort Multi Träning, du kommer inte ångra dig! Multiträning består av kondition- och styrkeövningar där du kan utmana dig själv efter din egen kapacitet varje gång. En liten serie av enkla och effektiva övningar eller rörelser upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny serie. En träningsform med mycket endorfiner och jäklar anamma!

Tid: 25 minuter

2021-01-20T11:43:59+01:00

Ryggyoga

En yogaklass för en starkare rygg. Här bygger vi upp en ryggstyrka, släpper på spänningar runt ryggrad och höft. Vi jobbar även med att öka cirkulationen från nacken genom bålen ner i benen samt jobbar med axelövningar för ökad rörlighet och spänst. Passet avslutas med avslappning och vila i cirka en kvart.

Tid: 60 minuter

2021-01-20T11:44:36+01:00

Power Yoga

En träningsform där fokus ligger på styrka, rörlighet/smidighet och balans. Avslutas med en lång och härlig stretch. Passet är 75 minuter. Yoga finns i olika former och kan se mycket olika ut. Power Yoga är en fysisk yogaform men det finns även inslag av Kundalini-yoga som ingår i den medicinska yogan.

Tid: 75 minuter

2021-01-20T11:45:16+01:00

Skivstångklass

Ett styrkepass för kroppens alla större muskelgrupper. Vi arbetar med en skivstång där vi anpassar vikten efter respektive muskel och dess styrka. Kroppen får här en ordentlig genomkörare med fokus på en muskelgrupp i taget. Denna klass passar dig som behöver stärka upp din kropp och samtidigt vill ha roligt och svettas tillsammans!

Tid: 60 minuter

2021-01-20T11:55:52+01:00

Cross

En kombination av styrke- och konditionsträning som bygger på funktionella övningar och som utförs under hög intensitet och med konstant variation. Ett pass som körs både inne och ute, så medtag skor som passar båda alternativen.

Tid: 40-60 minuter

2021-01-20T11:46:06+01:00

Spinning

En konditionsklass på cykel där vi arbetar i olika positioner och intensitet. Vi kör våra spinningklasser med ett pulsbaserat upplägg där vi arbetar utifrån vår egen maxpuls i olika nivåer. Spinning röd är det mest intensiva passet och det Spinning grön är det något lugnare passet. Oavsett nivå så utgår träningen ifrån din egen konditionsnivå och du arbetar utefter det mål du har med din träning.

Tid: 30-55 minuter

2021-01-20T11:56:02+01:00

Zone

Ett konditions- och styrkepass där vi jobbar med de stora muskelgrupperna i olika zoner. Här kan du verkligen utmana dig, men alla utgår ifrån sig själva.

Tid: 40 minuter

2021-01-20T11:46:35+01:00

Mage & Rygg

Ett pass där vi tränar bålstabiliteten i mage och rygg. Passet kan kombineras med kondition inne på gymmet alternativt någon annan klass i anslutning. Vi tränar både dynamisk styrka och statisk. I vår vardag använder vi oss av bålen i nästan alla rörelser vi utför, när vi går, sitter, står, springer, cyklar, lyfter och bär. Därför är det viktigt för alla att ha en stark bål. Du har god nytta av en stark core i din vardag.

Tid: 25 minuter

Go to Top